آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای موتور محرکه رشد اقتصاد کشور هستند
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
شناسه : 8194
1
معاون استاندار همدان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه مهارت مفید و منجر به اشتغال و کارآفرینی، نتیجه آموزش خوب و موثر  است گفت: بنابراین توجه به آموزش های نوین، به روز و منطبق با بازار کار جهان باید مدنظر بنگاههای اقتصادی باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش صدای همدان سیدمجتبی حسینی در نشست هم اندیشی با مراکز جوار و بین کارگاهی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: مهارت آموزی منجر به اشتغال پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت در زندگی فردی و اجتماعی امری حیاتی است اظهار کرد: امروزه با درنظر گرفتن آینده پژوهی می توان دنیای کسب و کار را متحول کرد و از غافلگیر شدن بازماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اضافه کرد: باید تحولی ایجاد شود که تاثیر آموزش های مهارتی در جامعه هدف مشهود و قابل اندازه گیری باشد و بتوانیم بسنجیم چند درصد افراد شاغل شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان راه اندازی مراکز جوار کارگاهی را با هدف گسترش آموزش‌های فنی‌و‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و اشتغال در محیط کسب کار واقعی دانست.

وهب مختاران اظهارکرد: ارائه آموزش به نیروهای تازه کار از دیگر اهداف‌ این آموزش‌ها برای توسعه و شکوفایی مهارتی در استان است.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۶ مرکز جوار و بین کارگاهی در راستای ارتقای دانش فنی و مهارتی شاغلان صنایع در این استان با همکاری شرکت‌های صنعتی راه‌اندازی شده است

مختاران هدف از برگزاری این نشست را حمایت ویژه از بنگاه های اقتصادی که به عنوان همکار آموزش فنی و حرفه ای در توسعه آموزش های مهارتی نقش دارند، عنوان کرد.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.